Na koho se obrátit, pokud nejsem spokojená s nabídkou školního bufetu?

Na koho se obrátit, pokud nejsem spokojená s nabídkou školního bufetu a přítomností nápojových a jídelních automatů v budově ZŠ. V bufetu se smaží, přepálený tuk je cítit na chodbě, nabízí převážně nevhodná jídla typu bramborák, klobása, párek či hranolky a sladkosti. Dokonce i výzdoba chodby před bufetem nabádá ke konzumaci jídel rychlého obcerstvení typu hamburger, hranolky a coca cola. Jsem přesvědčena, že to má negativní vliv na děti, jejich preference ve výběru jídel, a že by školy měli děti vést ke zdravému životnímu stylu. Je něco takového stanoveno ve školní vyhlášce?

Děkuji za odpověď.

Vyhláška č.107/2005 Sb., o školním stravování v § 3 odst.6 říká, že “ Stravovací služby nad rámec § 4 poskytované strávníkům musí odpovídat zásadám správné výživy a prodávaný sortiment nesmí obsahovat alkoholické nápoje a tabákové výrobky“
Služby poskytované podle §4 jsou klasické obědy ve školní jídelně, nebo i další jídla poskytovaná dětem a žákům v MŠ či internátních zařízeních. Automaty na různé pochutiny umístěné na chodbách školy nespadají pod školní stravování a je plně na řediteli školy, zda jejich provoz umožní a jaký sortiment povolí. U školních bufetů je to podobné. Většinou je nespravuje školní jídelna, ale přímo škola. Je tedy potřeba směřovat Vaši stížnost řediteli školy. Pokud by bufet zajišťovali pracovníci školní jídelny, pak je třeba podat stížnost její vedoucí a pokud byste neuspěla, pak také řediteli školy, který za věškerá tato zařízení odpovídá z titulu statutárního zástupce školy.

 

Ing. Ludmila Věříšová, CSc.