Je jídelníček v pořádku?

Dobrý den,

nechala jsem si napsat jídelníček a přišla mi tzv. „hardcore“ verze. Chci se zeptat na váš názor zda je jídelníček v pořádku a zda ho doporučujete při hubnutí.

Jídelníček:
Den 1
Jídlo 1: 200 g kuřecíhomasa + 100 g zeleninové směsi(např.mražená)
Jídlo 2: 200 g kuřecího masa +  100 g papriky
Jídlo 3: 200 g kuřecího masa +  100 g okurky
Jídlo 4: 200 g kuřecího masa +  100 g čerstvého rajčete
Jídlo 5: 200 g kuřecího masa +  100 g čerstvého rajčete
Den 2
Jídlo 1: 50 g ovesných vloček +  30 g proteinu v 0,5 litru mléka polotučného
Jídlo 2: 100 g kuřecího masa + 100 g zeleninové směsi (např. mražená)
Jídlo 3: 100 g krůtího masa + 100 g salátu
Jídlo 4: 100 g krůtího masa + 100 g sterilované zeleniny
Jídlo 5: 100 g králičího masa + 100 g salátu
Den 3
Jídlo 1: omeleta z 5 vajec celozrnná bulka
Jídlo 2: 30 g protein + 1 ks mandarinky
Jídlo 3: 200 g masa + 100 g rýže
Jídlo 4: 200 g lososa + 100 g salátu
Jídlo 5: 250 g plnotučného tvarohu

a tak dále.

Děkuji

Dobrý den,

 

jídelníček rozhodně nedoporučujeme při hubnutí ani při jakékoli jiné indikaci. Příjem bílkovin je sice pro hubnutí důležitý, ale v doporučeném jídelníčku je bílkovin 250 g ! To znamená, že  i kdybyste měla relativně robustní konstituci,  překačuje 2 x horní mez pro doporučený příjem bílkovin. Tady už by skutečně docházelo k ohromné zátěži ledvin, dieta by z důvodu nízkého množství sacharidů navíc přinášela spoustu potíží únavou a vyčerpáním počínaje a vysokou zátěží cholesterolem konče. Jídelníček obsahuje málo sacharidů, vápníku, skoro žádný tuk a málo vitaminů.

 

Podobně ,,diety“ bývají typické pro kulturisty v období před závody a i dávky potravin jsou dimenzovány na cca 120 kg muže, jehož váhu ale tvoří výhradně svaly, v těle má 10 % tuku a potřebuje ho před soutěží srazit na 6 %. Nicméně absolutně nezdravou formou.

 

Prosím kdo a na základě čeho vám tuto dietu doporučil?

 

S pozdravem
MUDr. Václava Kunová