Výživa dospělých
Regulace obsahu soli ve vybraných potravinách
Institut of Medicíne (IOM) doporučuje federální regulaci obsahu soli ve vybraných potravinách. Tato aktivita je v souladu se snižováním rizika z hypertense ve spojení s úmrtností a současně i s cenou za péči o zdraví. Tato úprava by postihla 300 milionů osob. Food and Drug Administration (FDA) vypracovala standardy pro obsah soli v připravovaných potravinách a v potravinách pro restaurace.
Základní charakteristika „Českého piva“
Roční spotřeba piva v České republice činí 160 l na hlavu. Tím se dostáváme do první pozice ve světě, tedy mezi národy, které konzumují pivo. V naší republice představuje pivo důležitou část denní stravy.
Obsah vitaminů v organismu starších osob
Je známo, že neadekvátní stav přítomnosti vitaminů v organismu je rizikem pro mnohá onemocnění. Jako příklad uvádíme srdeční a degenerativní onemocnění, osteoporosu, zvýšenou úmrtnost a slabost u starších osob. Pravidelný příjem vitaminů způsobuje dobrý zdravotní stav a prevenci před onemocněním. Proto byla uspořádána objektivní studie o vlivu pravidelného příjmu vitaminů na obsah vitaminů v krvi starších osob.
Ovlivní kouřící těhotná žena své nenarozené dítě?
Ořechy mohou působit proti metabolickému syndromu
Konzumace ořechů každý den může pomoci ochraňovat člověka před metabolickým symptomem, i dalšími symptomy včetně obezity, vysokým krevním tlakem a inzulinové resistenci. To však výrazně u člověka zvyšuje riziko vývoje kardiovaskulárního onemocnění a diabetu 2. typu.
Selen může chránit proti rakovině měchýře
Selen může ženám pomoci výrazně snížit riziko nádorového onemocnění měchýře podle předpokladů nového výzkumu.
Vitamin B1 může snížit riziko onemocnění ledvin
Vysoké dávky vitaminu B1 ( 300 mg) konzumované denně po 3 měsíce mohou pomoci diabetikům snížit riziko poškození ledvin, což je obecná komplikace diabetu 2. typu.
Červené víno může chránit muže před karcinomem plic
Podle nových výzkumů se předpokládá, že příležitostné vypití sklenice črveného vína může pomoci snížit riziko vzniku karcinomu plic.
Vitamin C může chránit kosti před ztrátou jejich hustoty u mužů
Podle nových výzkumů existuje předpoklad, že konzumace stravy bohaté na vitamin C může pomoci starším mužům udržet jejich kosti pevné a zdravé.


