Výživa dětí
Fortifikace oleje vitaminem A
V Ugandě se začalo s fortifikací oleje vitaminem A v roce 2005, a to nejprve s dobrovolnou...
V současné době je už na trhu 90 % oleje s vitaminem A a tento čin způsobil pokračovat s fortifikací i v dalších státech v Africe, nejprve ve východní části.
Obohacené mléko zlepšuje růst dítěte
Autoři zorganizovali studii se 633 dětmi ve věku 1 – 4 roky z chudých rodin v Indii s cílem zjistit, zda krmení dětí mlékem obohaceným vybranými mikroživinami – zinkem, železem, selenem, mědí a vitaminy A, E a C má vliv na jejich růst, hladinu železa v organismu a zlepšení anemie, způsobené nedostatkem železa.
Dětská obezita
V USA je obezita dětí velká , 12,5 milionů dětí a mladistvých, což je 17 % populace a ta je obézní. Počet obézních dětí stoupá od roku 1960, 1980 a 1990, kdy se tento stav sledoval intensivně. V roce 1990 se počet obézních dětí ztrojnásobil, kdy stoupl z 5 % na 15 %. Teprve v posledních 10 létech se vzestup počtu obézních dětí zpomalil. Takže starší děti a mládež jsou obéznější než předškoláci.
Užívání vitaminu D jako doplňku u dětí kojených
Ve studii, do které bylo zařazeno 44 pediatrů, se sledovalo, zda je u kojených dětí zapotřebí doplňovat vitamin D.
Vápník a vitamin D pro silné kosti
Vápník a vitamin D jsou složky nutné pro zdravé a silné kosti, a to u dětí a dospívající mládeže. V poslední době bylo publikováno 16 prací o tomto problému, 5 článků a přehledů uveřejnili velmi zkušené osoby a dále bylo publikováno 11 studií – 8 studií intervenčních a 3 studie výzkumné. Tématem těchto článků a přehledů byla úloha vápníku a vitaminu D na růst a vývoj kostí.
Případy poruchy nervové trubice (NTD) kojenců se v Jižní Africe snížily po obohacování mouky
V říjnu 2003 bylo v Jižní Africe zavedeno povinné obohacování kukuřičné mouky a mouky pro výrobu chleba kyselinou listovou, dalšími vitaminy skupiny B, vitaminem A, železem a zinkem. Pro zjištění jaký vliv na onemocnění NTD tato akce měla, byl proveden výzkum ve čtyřech provinciích před a po startu obohacování.
Časopis Lancet vyzývá k většímu úsilí pro správnou výživu
Před rokem vyšel článek, který volá pro zintensivnění práce se správnou výživou a upozorňuje na to, že mezinárodní systém výživy se zničil.
Užívání náhradního mléka (formula) proti deficitu železa
Byla sledována skupina 6 měsíčních dětí z 21 oblastí v Anglii.


