Společnost pro výživu, Slezská 32, 120 00 Praha 2, tel.: 267 311 280

Hledání



Navigace: Výživa doma a ve světě » Výživa dospělých » Ořechy mohou působit proti metabolickému syndromu

Ořechy mohou působit proti metabolickému syndromu

3.4.2009 17:20 / rubrika: Výživa obecně, Výživa dospělých, Stravování / doporučit, tisk

Konzumace ořechů každý den může pomoci ochraňovat člověka před metabolickým symptomem, i dalšími symptomy včetně obezity, vysokým krevním tlakem a inzulinové resistenci. To však výrazně u člověka zvyšuje riziko vývoje kardiovaskulárního onemocnění a diabetu 2. typu.

Studie se zúčastnilo 1224 účastníků s metabolickým syndromem. Byli rozděleni do 3 skupin. 1.skupina byla kontrolní, která konzumovala nízkotučnou stravu. 2. skupina dostávala čtvrtletně „Středozemní dietu“ – mnoho zeleniny, obilovin a ovoce a snížené množství mléčných výrobků  a červeného masa a dostali k tomu 1 l panenského olivového oleje každý týden. 3: skupině byla doporučena čtvrtletně konzumace stejné stravy, tedy „Středozemní diety“ a k tomu dostala tato skupina každý den 30 g směs nesolených ořechů místo olivového oleje. Po 12ti měsících byl sledován jejich zdravotní stav.

Výsledky studie ukázaly, že ořechy způsobily u 13 % účastníků, že nemají metabolický syndrom, zatímco olivový olej jen u 6,7 %  účastníků a u kontrolní skupiny to bylo jen 2 % účastníků. 

Ořechy mají vysoký obsah tuku a zejména jsou bohaté na nenasycené mastné kyseliny a tato strava je zapotřebí pro úpravu metabolického syndromu.

Podle:
Salas – Salvadó J., Fernández – Ballart J., Ros E. aj.
Arch. Intern. Med. 2008, 168, 2449 – 2458
BBC News – December 9th, 2008 

Kalendář akcí

«  
  »
PoÚtStČtSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Výživa a potraviny                   Zpravodaj pro školní stravování

 

Aktuální číslo časopisu

Předplatné

AKCE V ROCE 2012

Kongresy a konference 

pořádané Společností pro výživu

ENCYKLOPEDIE VÝŽIVY

Encyklopedie výživy je soubor údajů, které se vztahují k problematice fyziologie výživy, hygieně výživy, dietologie, klinické medicíny, potravinářství, stravování a související legislativy.

PUBLIKACE

Výživové doporučené dávky 
Referenční hodnoty pro příjem živin
Publikace je určena pro odborníky ve zdravotnictví, potravinářství, zemědělství, školství a všech dalších oborů zabývajících se problematikou výživy člověka.

Objednat publikaci


Autorský kolektiv Společnosti pro výživu zpracoval Receptury pokrmů pro školní stravování. Jejich komplet byl v říjnu 2007 vydán společností výživaservis s.r.o.

Objednat receptury

VÝŽIVOVÁ DOPORUČENÍ

Konečné znění Výživových doporučení pro obyvatelstvo ČR