Jak zhubnout?

Dobry den,

jmenuji se Marketa, merim 174cm, vazim necelych 100kg a je mi 25. Od 18ti let beru antidepresiva ci antipsichotika. Moc tomu nerozumím, me injekce se jmenuji moditen. Za 10 mesicu jsem pribrala cca 40kg. Ted ma vaha stoji. Nemuzu se dokopat cvicit a kdyz ano, vydrzim to pet min. Nevim si rady, vypadam jak tehotna, vsichni si to mysli. Ani nemam penize na drahe diety, beru plny duchod.

Pomozte Marketa

Vážená Markéto,
vaše situace není jednoduchá, ale zvládnout ji můžete a nemusíte si vůbec pomáhat drahými dietami. Cvičení, o které jste se snažila, vám pravděpodobně mc nejde z toho důvodu, že léky, které užíváte způsobují pokles krevního tlaku a vy se tak cítíte víc unavená. Zkuste si místo toho najít denní dobu, kdy únavu nepociťujete tolik a vyjděte ven na procházku. Pomůže to vaší psychice a napomůže i spalování tuků.

 

Základem však musí být úprava jídelníčku:
1. Nejdůležitější je, abyste jedla 5x (nebo i 6x) denně tak, aby tělo nemělo tendence zbytečně ukládat tuky.

 

2. Denně byste měla sníst půl kila zeleniny (rozdělte do více porcí) – využívejte takovou, která je v sezóně, protože je nejlevnější a také nejchutnější.

 

3. V každém jídle (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře) byste měla mít některou z potravin, která obsahuje více bílkovin (jogurt, tvaroh, sýr, vejce, maso, ryby, tofu, sojové maso – střídejte a vybírejte podle chuti a dostupnosti). V poslední době obchody mívají různé akce, například na kuřecí prsa, která jsou např. o polovinu levnější – neznamená to, že by s nimi bylo něco špatně, jen se obchod snaží oživit zájem zákazníků – pokud tedy můžete, takovou akci využijte k nákupu kvalitních surovin.

 

4. K snídani si dejte kousek pečiva (může to být chléb šumava nebo kaiserka nebo dalamánek), k tomu třeba tvarohovou pomazánku a kousek zeleniny. Na svačinu můžete mít třeba jogurt. K obědu kousek masa, hodně zeleniny a menší přílohu. Na odpolední svačinu si dejte třeba ovoce a kus sýra. K večeři zkuste salát nebo dušenou zeleninu s vejcem nebo sýrem, ale již bez pečiva a příloh.

 

5. Snažte se, abyste za den měla:
1 kus pečiva (k snídani)
1 malou přílohu (k obědu)
maximálně 200 g ovoce za den (kdykoli)
ale minimálně 500 g zeleniny za den

 

6. Pokud byste měla hlad, raději se dojezte kouskem sýra nebo jogurtem či tvarohem, určitě ne pečivem nebo sušenkami.

 

7. Snažte se vypít dostatek tekutin (voda, čaje, káva s mlékem). Vše neslazené nebo oslaďte Cukrenem či Stevií.

 

Další rady, recepty a jídelníčky najdete na www.rozumnehubnuti.cz.

 

Držím vám moc palce
Václava Kunová